Mitt strikkeår 2019 - del 1

31/12/2019

Året 2019 har vært et år hvor jeg kanskje ikke har strikket like mye som de tidligere årene, men fokuset var å få skrevet ned alle ideene om til oppskrifter. 

Det tar tid å både tenke ut en ide, tegne ned ideen, regne ut mål og masker, skrive ned oppskriften, sende ut til teststrikk, lese tilbakemeldinger og gjøre den om til en endelig oppskrift. Mange plagg er bare blitt lagt til siden, for å ta igjen siden, og mange er blitt lagt ut for salg.  Jeg synes det er gøy å se tilbake på den aller første oppskriften! Se hvordan både plaggene og oppskriftene har utviklet seg. For det er jo det vi alltid skal; utvikle oss! 

Jeg må samtidig få takke alle dere flotte strikkere, som både har kjøpt oppskrifter av meg, sendt meg tilbakemeldinger, sendt meg bilder av de skjønne barna deres i de flotte plaggene, og ikke minst alle de flotte meldingene inne på instagram; hvor vi har diskutert stort og smått. Dere vet hvem dere er :) 

JANUAR:

KARLA-ROMPER

Året 2019 startet med oppskriften på den fine #Karlaromper 

Tanken med Karlaromper var at det skulle være en romper som hadde en god passform, var enkel i sitt design og samtidig praktisk for de små! Den skulle dessuten passe til begge kjønn. Og etter å ha sett deres romper, og alle de bildene dere har sendt meg, kan jeg klappe meg på skuldra og si at denne romperen absolutt leverte varene!

Romperen er i originaloppskriften strikket i garnet "Sterk" fra du store alpakka                         

ESTERS-HENTESETT

Settet #estershentesett består av #estersjakke og #estersbukse, og strikkes originalt i garnet "tynn merinoull" fra Sandnesgarn. Settet ble til da en av mine venner fikk en liten prinsesse med navn Ester, men selv om det er et jentevan på settet, passer det like godt til begge kjønn. Designet har et nydelig hullmønster på sidene i buksen og på hver side av knappestolpene på jakken. 

ENKEL-BODY

Enkel-body er så nydelig og enkel at den ferskeste strikker kan ta fatt på den. Bodyen strikkes ovenfra og ned, men delikat perlestrikkede striper. Bodyen strikkes originalt i garnet "sterk" fra du store alpakka

FEBRUAR

EIVORS-ROMPER

Eivors-romper er en enkel romper med et nydelig strukturmønster på fremstykket. Romperen egner seg like godt til begge kjønn, og som sommerplagg, som den passer fint utenpå strømpebukse og en finbody.

Romperen strikkes originalt i garnet "merinoull" fra Sandnesgarn

LILLEMORS-BODY

Lillemors-body er en oppskrift jeg har hatt i hodet siden min datter kom til verden i 2009! Og 10 år etter kom den endelig ned på papiret! Det tar tid kan man si.. hehe. Bodyen er så søt, og selv om denne også passer til gutten, synes jeg egentlig den tar seg best ut på små jentebabyer. 

Bodyen strikkes originalt i garnet "sterk" fra du store alpakka

MARS

ENKEL-KORTBUKSE

På Mars begynner det å våres rundt husene her, og da begynner ideene om lettere plagg å komme. Enkel-kortbukse er så nydelig. Tanken var å designe en kortbukse som kunne brukes med og uten strømpebukse. Derfor ble også garnvalget på denne blandingsgarnet "lillelerke" fra dalegarn.  halvt om halvt ull og bomull. Noe som gjør den både varm men samtidig egnet til varmere dager. 

SØTNOS-KYSE

Jeg elsker kyser. De er så tidløse, og nydelige. Søtnoskyse ble til da jeg satt å designet en dåpskjole (som forøvrig ikke er ferdig). Så denne luen er egentlig en dåpskyse. Men ettersom den dåpskjolen tar en evighet, måtte jeg bare få gjort ferdig denne først. Med sitt nydelige og enkle hullmønster, er denne perfekt mot litt varmere vær på vår og sommer. 

Kysen strikkes originalt i garnet "tynn merinoull" fra sandnesgarn

Tenker jeg deler inn strikkeåret i 4 deler. Om ikke blir dette innlegget veldig langt. Håper du finner litt inspirasjon fra disse plaggene. Og igjen. uten takk alle dere som har kjøpt oppskrifter av meg i året 2019! gleder meg til neste års samarbeid med dere!

Strikkefruen // En helt vanlig frue