Om Strikkefruen


Den beste følelsen jeg noen gang har kjent på, er når jeg 4 gang er blitt privilegert med 4 herlige barn
Den beste følelsen jeg noen gang har kjent på, er når jeg 4 gang er blitt privilegert med 4 herlige barn
En av mine mange hobbyer er laksefisking. Så på sommeren veksler jeg mellom strikkepinner og fluestang
En av mine mange hobbyer er laksefisking. Så på sommeren veksler jeg mellom strikkepinner og fluestang
Naturligvis har jg med strikketøy overalt. Om jeg så bare skal sitte å vente i bilen mens gubben er inne på butikken, er det med! Alle masker teller
Naturligvis har jg med strikketøy overalt. Om jeg så bare skal sitte å vente i bilen mens gubben er inne på butikken, er det med! Alle masker teller

Mona heter jeg, 33 år fra Trøndelag. Er blitt priviligert med 4 skjønne barn, som naturligvis har vokst opp med ull og strikkaklær. Jeg har fikset et gap på 12 år mellom min eldste og min yngste sønn, og på den måten dermed sikret meg strikking til egne barn i mange år. 

Det var min oldemor som første gang viste meg gleden av strikking, og det å lage ting med hendene. Husker godt det første arbeidet jeg strikket; et par rosa grytekluter i 30-års dag til min mamma.. Da var jeg vel ca.9 år. 

Men det var først når ungene kom på løpende bånd at min strikkegalskap tok overhånd. Det startet med raggsokker, tøfler, vanter, og så ballet det bare på seg. Mine første tovede votter forresten, de ble en meter lange de. det var vel da jeg skjønte at det var forskjell på garn.. 

Med årene har det blitt ganske mange strikkeplagg. har egentlig ikke full oversikt. Men hånd i hånd med alderen (jeg vil gjerne si som sakte men sikkert kommer krypende,men må nok heller si som i en rasende fart kommer kastet på meg),kommer også behovet for organisering. Så i dag er alle mine prosjekter inn i permer og bøker. 

Det finnes så fantastisk mange flotte strikker der ute. Både de som strikker etter mønster, de som strikke på frihånd, de som designer, unge strikker og gamle strikkere. Det har til og med blitt flere og flere menn som har tatt strikkepinnene fatt. Alle disse stikkerne har inspirert meg, og gitt meg lyst til å utvikle meg selv innen tema. Jeg har derfor i den senere tiden startet å designe egne mønster. Jeg er helt i startfasen enda, men jeg er veldig klar for å sette liv til alle de planene som surrer rundt i hodet 24/7.

dette var litt om meg, skulle du ha noen spørsmål rettet til meg eller mine oppskrifter er du velkommen til å kontakte meg på mail: kontakt@strikkefruen.no eller du kan følge meg inne på instagram 

https://www.instagram.com/strikkefruen.no/

gledelig strikk

Mona


Strikkefruen.no // kontakt@strikkefruen.no