Kjøpsbetingelser for Strikkefruen.no

Strikkefruen.no

Strikkefruen.no er en nettbutikk for salg av strikkeoppskrifter i PDF format

Oppskriftene er kun ment til privat bruk, og skal ikke kopieres, videreselges eller deles på annen måte.

Strikkefruen.no følger Forbrukerrådets anbefalinger om kjøpsbetingelser for nettbutikk. Du kan lese deres veileder HER

E-post: Kontakt@strikkefruen.no

org.nr.: Org.nr 923969330

1. PARTENE

Strikkefruen / Mona Nilsen betegnes i så måte som selger/selgeren. Kjøper er den forbruker som foretar bestilling i denne nettbutikk.

2. PRIS

Oppskrifter: Den pris som står oppgitt på varesiden i denne nettbutikken, er den totale pris kunden betaler.  Denne prisen inkluderer alle avgifter og tillegskostnader.

Maskemarkører:  Porto beregnes ved utsjekk / betaling.

3. AVTALE

Når kunden har fullført sin bestilling i nettbutikken, er avtalen om kjøp/salg bindende for begge parter.

4. LEVERING

Kort tid etter at kunden har gjennomført sin bestilling i denne nettbutikken, vil kunden motta ordrebekreftelse på e-post. Denne e-posten inneholder også en link til nedlastning av produktet / produktene.

Armbånd og smykker sendes i posten. Kunden er ansvarlig for fraktkostnader. Det anbefales å kjøpe frakt med sporing. Dersom kunden velger å kjøpe frakt uten sporing er ikke Strikkefruen design ansvarlig dersom varen ikke kommer frem/blir bort i posten.

 

5. ANGRERETT

Kunden er selv ansvarlig for legge riktig produkt / vare i handlekurven for bestilling. Dette gjelder også ved bruk av rabattkoder. Kunden har ikke angrerett på PDF-filer kjøpt av selger.

Ferliglagde armbånd kan byttes/returneres, men må da være inne hos oss innen 14 dager fra motatt vare.

Armbånd og smykker som lages på bestilling faller ikke inn under angrerettloven. Skulle varen du kjøpte ikke stå til forventningene eller ha skader/mangler, kan du ta kontakt så kommer vi til en enighet.

Varer som ikke kan byttes/returneres:

- salgsvarer

-custom-made produkter. Dette er produkter lagd på bestilling av kunde. Skulle det likevel være skader/mangler på varer, ta kontakt med meg.

Dersom du ønsker å returnere fysiske varer er du selv ansvarlig for å betale fraktkostnader. Disse kostnadene blir refundert når varen kommer i retur til butikken. Det anbefales å bruke fralt med sporing. Dersom sporing ikke benyttes og varen ikke kommer frem til butikken, vil ikke butikken refundere beløpet.

6. FORSINKELSER

Dersom selgeren ikke leverer varen, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene, heve avtalen og/eller kreve kjøpesummen tilbake fra selgeren.

Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig (for eksempel e-post).

Enkelte ganger kan det forekomme forsinkelser på bestillingen, og dersom kjøperen ikke har motatt produktet innen 24 t, bes kjøper kontakte selger.

Dersom selgeren ikke leveren varen innen rimelig tid, kan kjøper heve kjøpet.

Bestillingen kan også forsinkes pga manglende softwear oppdateringer,  manglende diskplass på enheten til kjøper, eller kjøper har skrevet feil e-post adresse i bestillingen.

7. MANGEL VED VAREN

dersom der foreligger feil / mangel i varen, og denne oppdages innne rimelig tid ( her regnes 14dager etter kjøp som rimelig tid) bes kunden om å kontakte selger skriftlig for å gjøre feilen / mangelen kjent. Selger skal da rette opp evt feil, og levere ny oppdatert oppskrift/produkt til kunden.

Det anses ikke som feil eller mangel dersom kunden har kjøpt oppskrift i feil språk. Kunden selv er ansvarlig for å legge riktig produkt i handlekurven før gjennomført kjøp.